Tjena!
Jag är danne

Senior Creative med bred kompetens inom UI/UX, interaktionsdesign och grafisk design.

Jag kombinerar kreativitet, strategi och användarupplevelse för att skapa smarta och snygga lösningar som engagerar. Baserad i Stockholm, redo för nästa stora designutmaning. Hör av dig, så skapar vi något grymt!

PÅ JOBBET

Jag ser möjligheter där andra ser utmaningar. Genom att lyssna, ställa rätt frågor och angripa problem från nya vinklar hittar jag lösningar som träffar rätt. Jag drivs av att tänka nytt, utmana det förväntade och skapa design som gör skillnad.

För mig är en nära dialog med kunden självklar – de bästa idéerna föds i samarbeten där vi kan bolla tankar och forma projektet tillsammans. Design är min passion, och mitt mål är att det märks i varje detalj jag skapar.

PÅ JOBBET
Nöjd kund
I LIVET
Musée d'Art Moderne de Paris
I LIVET
Snowboardåkning i Alagna-Italien
PÅ JOBBET
Halloween
I LIVET
Surfing i Portugal
I LIVET
Fredagsdrinken
PÅ JOBBET
Sen kväll på jobbet

I LIVET

När jag inte skapar design med känsla, jagar jag andra passioner. Vinylspelaren snurrar ofta hemma i Annedal, där jag och min sambo trivs och försöker fylla vår griffeltavla med aktiviteter varje höst och vår. Snowboarden är min bästa vän på vintern, och när det inte är säsong testar jag gärna nya cocktailsmaker eller försöker bemästra nästa lick/ riff på gitarren.

Jag älskar att gå på museum och konstutställningar, även om jag får kämpa mer för att ta mig ut på en joggingrunda. Men en sak är säker – morgonkaffet är heligt.

CITAT

En stor eloge till Daniel Olsson på Sphinxly som är hjärnan bakom vår site! Vi är så glada att vi fick jobba med dig. 💫

Sara Schill
(fd) VD på Salesgroup

ERfarenheter

FRILANS

2014 - 2015

Försäljning och utveckling av WordPress-webbplatser. Kodning av XHTML och CSS samt
UX/UI-design av unika webbplatser i WordPress.

SPHINXLY WEBBYRÅ

SENIOR UX/UI DESIGNER 2015 - 2024

Ledde utvecklingen av över 100 framgångsrika koncept för kunder inom olika branscher, vilket resulterade i ökat engagemang och kundnöjdhet.

Flera avslutade projekt genererade merförsäljning inom både print och digitala lösningar, vilket bidrog till ökad intäkt för företaget.

Berghs School of Communication

KURS: ART DIRECTION - 2012 6 mån

Kursen gav fördjupade teoretiska och praktiska kunskaper inom:
- Grafisk kommunikation
- Corporate Identity
- Branding
- Strategi
- Planering och genomförande av reklamkampanjer
- Kreativa processer
- Presentation och införsäljning av reklamkampanjer